איך לא ליפול במלכודת של קבוצות השקעה?

עו''ד חיים ברטוב
עו''ד חיים ברטוב

מנכ''ל ובעלים פרופרטים

ישראלים רבים מבינים היום שכספי הפנסיה או חסכונות סולידיים המניבים רווחים מזעריים לא יצליחו לספק עבורם ביטחון כלכלי בהמשך החיים. לנוכח המציאות הזו החיפוש אחר אפיק השקעה איכותי ומבטיח הפך לנחלת הכלל. קבוצות השקעה שבמסגרתם מתארגנת קבוצת משקיעים בנדל”ן – בין אם מדובר בהשקעה בנכס מניב או השקעה בקרקעות ויזמות נדל”נית – מושכות כיום יותר ויותר משקיעים ועשויות להוות פיתרון מצוין להשקעה נוחה ורווחית. יחד עם זאת, ההשקעה בקבוצה כרוכה בסיכונים שחשוב לקחת בחשבון. בואו ללמוד כיצד להשקיע בקבוצת השקעה מבלי ליפול למלכודות מיותרות.

מהן קבוצות השקעה בנדל”ן?

קבוצות השקעה בנדל”ן הן התארגנויות של אנשים פרטיים במטרה לבצע השקעה או יזמות משותפת בנדל”ן. הקבוצה יכולה להשקיע יחד ברכישת קרקע או בנכס מניב ובכך ליהנות מיתרון הגודל, כאשר בזכות סכומי הכסף הגדולים המופנים להשקעה, גדל משמעותית גם כוחו של ההון והיכולת להשיא באמצעותו רווחים. בהשקעה במסגרת קבוצת השקעה כל חבר בקבוצה משקיע בהתאם לחלק היחסי שלו בנכס ומניב רווחים על פי חלק זה. ההתנהלות במסגרת קבוצת ההשקעה תלויה בעיקר באופי הפרויקט שבו השקיעה, אשר בהתאם טעון קידום הליכים בירוקרטיים ומנהליים מול רשויות, התקשרויות עם קבלנים, אנשי מקצוע, קונים או שוכרים.

מהם היתרונות של קבוצת השקעה?

היתרון המרכזי של קבוצת המשקיעים אל מול השקעה כיחיד היא היתרון לגודל – יתרון שבא לידי ביטוי בהיקף הכספי של ההשקעה כמו גם בהתארגנות משותפת למען מטרה ואינטרסים משותפים. כתוצאה מכך, נוכל למנות את היתרונות הבאים:

סכום ההשקעה הגדול פותח בפני חברי הקבוצה אפשרויות השקעה רבות וטובות שלא היו בנות השגה בתור משקיע יחיד.

הנחות כמות – עסקאות טובות יותר מול אנשי מקצוע וברכישת סחורות.

שליטה טובה יותר בהליכים המתבצעים – כוח רב יותר לעומת משקיע בודד.

תקשורת מרוכזת מול רשויות וקבלנים – חסכון רב של אנרגיה וכאבי ראש מיותרים.

מהם החסרונות של קבוצת ההשקעה?

מרבית החסרונות של קבוצת ההשקעה קמים ונופלים על ניהול הקבוצה. שמענו בשנים האחרונות על מקרים מצערים של קבוצות רכישה שכשלו בשל ניהול לא תקין, יזמים לא ישרים שבחרו לעשות שימוש לא הולם ובלתי הוגן של כספי הקבוצה, כדוגמת העברות כספים בין פרויקטים. כשל אפשרי נוסף הוא ניהול כלכלי או עסקי בלתי תקין אשר יכול להתרחש גם בתום לב כתוצאה מחוסר ניסיון ושיקול דעת מוטעה. לצד החסרונות, חשוב לזכור כי בכל השקעה יש סיכון מסוים אך את חסרונותיה האפשריים של קבוצת השקעה ניתן לגדר ולצמצם באמצעות בחירה מושכלת של הקבוצה והרקורד של מנהליה.

קבוצת המשקיעים של פרופרטים

אנו בפרופרטים פועלים לאתר קרקעות פוטנציאליות במיוחד אשר מיועדות לבניה על פי תוכנית המתאר. אנחנו רוכשים אותן יחד כקבוצה כאשר כל שותף בקבוצת המשקיעים שלנו בוחר את גודל החלק שלו, שנרשם על שמו בטאבו. אנחנו משתמשים במומחיות ובניסיון שלנו להאיץ את התהליכים מול הרשויות – כלומר, מייצרים בעצמנו את העסקה במינימום זמן ומקסימום רווח – ובבוא העת מוכרים את הקרקע, שערכה עלה משמעותית, מתחלקים ברווחים וממשיכים לעסקה הבאה. חשוב לדעת, אנחנו בפרופרטים לא מתווכים אלא שותפים פעילים בכל רכישה וחברים במועדון. לכן, האינטרסים שלנו זהים לחלוטין לחברי הקבוצה. אנחנו יוצרים מערכת יחסים אישית, ישירה ובלתי אמצעית ומשתפים אתכם בכל שלבי העסקה כך שאתם תמיד בשליטה.

    

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם»

לוגו פרופרטים - נדלן במידה שלך
דילוג לתוכן