עצמאות כלכלית באמצעות השקעות נדל”ן – כמה ריאלי?

עו''ד חיים ברטוב
עו''ד חיים ברטוב

מנכ''ל ובעלים פרופרטים

מרבית האוכלוסייה בגיל העבודה נסמכת על הכנסה אקטיבית ממשכורת באופן כמעט בלעדי לצורכי התנהלות כלכלית שוטפת. פרט לעבודה המאומצת ולשעות העבודה הארוכות שמחייב אותנו שוק העבודה בישראל, התלות המלאה במשכורת יוצרת בפועל חוסר ביטחון כלכלי. ייתכן שחלק מכם מרימים כעת גבה, מפני שאנחנו מורגלים כל כך לחשוב שמשכורת היא המתכון ליציבות כלכלית. אך האמת היא שנסיבות רבות עשויות להוציא אותנו במפתיע משוק העבודה, בין אם כתוצאה מפיטורין, תאונה או מחלה. והמצב ברור, כאשר כל ההכנסות הן אקטיביות אובדן המשכורת שווה לאובדן איכות החיים. לכן, השגת עצמאות כלכלית עוברת דרך יצירת הכנסה פאסיבית באמצעות רווח מהשקעה. השקעה בקרקעות היא דרך מעולה להשקיע בהתאם ליכולת שלכם ולהרוויח, במינימום מאמץ.

הכנסה פסיבית מול הכנסה אקטיבית

הכנסה אקטיבית היא הכנסה שבה אתם מקבלים שכר עבור העבודה שלכם. הדוגמה הפשוטה והרווחת ביותר היא המשכורת שאתם מקבלים מדי חודש. אם אתם מועסקים כשכירים בחברה, אתם מגיעים מדי בוקר לעבודה, חוזרים הביתה בשעות הערב ואחת לחודש כל העבודה שביצעתם מגולמת בתלוש המשכורת שלכם. לעומת זאת, הכנסה פאסיבית, היא בעלת אופי פעיל פחות. כלומר, זוהי הכנסה שנוצרת בעיקר מאחזקתם של נכסים ולא ממשלח יד. מבחינת דיני המס בישראל הכנסה פאסיבית היא הכנסה שהמקור שלה אינו בעסק אלא מריבית והפרשי הצמדה, דיבידנד, תמלוגים, דמי שכירות וכן הכנסה ממכירת נכס שלא שימש לעסק.

הכנסה פאסיבית – מהי האסטרטגיה הנכונה להשקעה?

כדי להבטיח יציבות כלכלית בצורה הטובה והיעילה ביותר חשוב שלפחות חלק מההכנסות יהיו הכנסות פאסיביות – הכנסות שהן תוצר של השקעה. יחד עם זאת, לא כל השקעה בהכרח תניב רווח ותוכל לתת מענה לצרכים שלכם. לצורך כך נדרש פיתוח אסטרטגית השקעות. במסגרת האסטרטגיה חשוב להתייחס, בין היתר, לגורמים הבאים:

תכנון מיטבי של ההשקעה תכנון מעמיק של ההשקעה בשלבים המוקדמים, עוד לפני ההחלטה להיכנס אליה על מנת לבחון את הכדאיות והסיכונים ולהבטיח סיכויי הצלחה גבוהים ככל האפשר.

חלוקה נכונה של השקעות אחד מכללי האצבע החשובים בהשקעות הוא “לא לשים את כל הביצים בסל אחד”. כאשר כספי ההשקעה שלכם מחולקים בצורה חכמה בכמה השקעות שונות הסיכוי שלכם להרוויח עולה והסיכון להפסדים כבדים יורד.

כיצד תוכלו להשתמש במינוף?

מינוף הוא שימוש בהון עצמי התחלתי קטן יחסית על מנת לקבל הלוואה או מימון, מהבנק או מגוף מלווה אחר באמצעות נטילת משכנתה או הלוואה ייעודית. היתרון של מינוף הוא בכך שהוא מאפשר ביצוע עסקאות בנדל”ן באמצעות סכומים קטנים יחסית. צמצום היקף ההון העצמי בתוך העסקה מגדיל את רכיב התשואה שלו והופך את ההשקעה לרווחית יותר. כלומר, תוכלו כמשקיעים בנדל”ן לקחת סכום ראשוני שנמצא בידיכם ובאמצעות תנאי הלוואה נוחים, להשיג תשואה משופרת על הון עצמי בסיסי יחסית, זאת בשונה למשל מהשקעות מקבילות בשוק ההון. כתוצאה מכך, שימוש במינוף יוכל לתרום להשגת עצמאות כלכלית מהר יותר באמצעות השקעה בנדל”ן.

השקעה בקרקעות – עצמאות כלכלית בהישג יד

השקעה בקרקע שנועדה לפיתוח מאפשרת לכם להשקיע בסכום על פי יכולתכם ולהשיא רווחים כתלות במאפייני הנכס, במידת הסיכון הכרוך בעסקה ובזמן ההשקעה הצפוי בעסקה. איך זה עובד? אנחנו והמומחים שאיתנו, מאתרים קרקעות פוטנציאליות במיוחד אשר מיועדות לבניה על פי תוכנית המתאר. כולנו – אנחנו, אתה ועוד חברים – רוכשים אותן יחד כקבוצה וכל שותף בוחר את גודל החלק שלו, שנרשם על שמו בטאבו. אנחנו משתמשים במומחיות ובניסיון שלנו להאיץ את התהליכים מול הרשויות ובבוא העת מוכרים את הקרקע שערכה עלה משמעותית, מתחלקים ברווחים וממשיכים לעסקה הבאה.

    

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם»

לוגו פרופרטים - נדלן במידה שלך
דילוג לתוכן