איפה כדאי להשקיע כסף – נדל”ן מול שוק ההון

עו''ד חיים ברטוב
עו''ד חיים ברטוב

מנכ''ל ובעלים פרופרטים

השאלה, איפה כדאי להשקיע כסף, האם בנדל”ן או דווקא במניות או באג”ח העסיקה רבים לאורך השנים והיא שבה ועולה מדי כמה חודשים לכותרות. מדובר בדיון שגם כלכלנים ואנשי מקצוע בארץ ובעולם עסקו בו, ופרסמו בנוגע אליו מאמרים בכתבי עת יוקרתיים. לכל אחד מהתחומים הללו יש את היתרונות והחסרונות המובנים שלו. השקעה בדירה נתפסת לרוב כיציבה יותר, אך דורשת סכום כסף התחלתי גדול שאין לרובנו ויש בה את הסיכון להתפוצצות בועה, כפי שחווינו בעבר. השקעה בשוק ההון אינה דורשת סכומים גדולים, אך כמעט שלא ניתן למנף אותה והסיכון לצידה גדול מאוד, בייחוד עבור מי שאינו מומחה. הניסיון שלנו מלמד שרכישה חכמה של קרקע במסגרת קבוצתית יכולה להעניק לכם את היתרונות המגוונים מכל העולמות. כיצד זה קורה, ואיך תוכלו להרוויח מזה?

מהם היתרונות של השקעה בנדל”ן אל מול השקעה מניות?

בתור אנשי מקצוע המייעצים מזה שנים לאנשים להשקיע בנדל”ן, וכמי שמשקיעים בנדל”ן בעצמנו, אנחנו רוצים להציג בפניכם את הסיבה בגללה אנחנו מעדיפים, בכל יום מחדש, להשקיע בנדל”ן, על פני אפיקי השקעה אחרים. ומדוע אנחנו חושבים שמה שנכון בשבילנו, נכון גם עבורכם:

השקעה יציבה ובטוחה

השקעה בנדל”ן היא השקעה יציבה מאוד וכמעט שאיננה תנודתית בהשוואה להשקעה בשוק ההון. השקעה במניות תלויה בתזרימים מפעילות הגוף המנפיק, ברווחיות של החברה ובשווקים שמשתנים בתוך שעות ספורות. לעומת זאת, השקעה בנדל”ן, בייחוד כאשר מדובר בקרקע שנבחרה על ידי מומחים בתחום כבעלת פוטנציאל גבוה ביותר והיתר בנייה בדרך, יוצרת עבורכם רווח מקסימאלי תוך סיכון מינימאלי ומעט מאוד טלטלות צפויות בדרך.

מינוף

מינוף הוא נושא שלם בפני עצמו, אך נאמר על רגל אחת, שמקובל ונוח מאוד למנף השקעה בנדל”ן, וזאת באמצעות נטילת משכנתה או הלוואה ייעודית. כלומר, תוכלו כמשקיעים בנדל”ן לקחת סכום ראשוני שנמצא בידיכם ובאמצעות תנאי הלוואה נוחים, להשיג תשואה משופרת על הון עצמי בסיסי יחסית. אין הלוואות עם תנאים מקבילים לתנאי משכנתה עבור השקעה בשוק ההון, מהסיבה הפשוטה שמניות לעולם אינן יכולות להוות עבור הבנק בטוחה יציבה וטובה כמו נדל”ן.

היעדר הצורך במומחיות ספציפית

היכולת לייצר רווחים משמעותיים בשוק ההון תלויה מאוד ברכישת ידע ספציפי אודות אופי ההשקעה, פוטנציאל המניות והחברות המושקעות. מדובר בידע מקצועי דקדקני שלמרביתנו אין את הרצון והמשאבים לרכוש אותו וגם הוא, אינו מבטיח רווח. אל מול זאת, השקעה ברכישת קרקע, בייחוד כאשר היא נעשית במסגרת קבוצתית ולאחר בדיקות מומחים בתחום, כדוגמת מועדון Properteam, תדרוש מכם הבנה בסיסית והיכרות עם מושגי היסוד בלבד, כדי להפיק מכספי ההשקעה שלכם רווח משמעותי.

שקט נפשי

יתרון גדול מאוד, שאינו נופל מיתרונותיה האחרים של ההשקעה בנדל”ן, הוא השקט הנפשי הנלווה להשקעה הזו לעומת אפיקי השקעה אחרים. אפשר לומר הרבה מאוד דברים על שוק הנדל”ן, אך בראיה לטווח ארוך, האוכלוסייה גדלה, שטחי המגורים הפנויים, הולכים ומצטמצמים בהתאם, הביקוש הולך ועולה. מדובר בהשקעה הדורשת התעסקות שוטפת מינימאלית והרבה ביטחון ולכן, אחד מיתרונותיה המובנים הוא שהיא תעניק לכם שקט נפשי.

השקעה קבוצתית בקרקע – שילוב היתרונות מכל התחומים

ההשקעה בשוק ההון, כאשר היא נעשית נכון, תוכל להניב רווחים יפים לטווח הקצר עם סכומי כסף קטנים מההשקעה בדירה. אך מנגד, היא תנודתית, דורשת מומחיות והתעסקות רבה והסיכון הגדול בה הופך אותה לבלתי מתאימה לבעלי לב חלש. ההשקעה בדירת מגורים היא יציבה יותר ודורשת פחות התעסקות, אך רבים בישראל כיום אינם מצליחים להתקרב ליכולת לרכוש דירה, וגם אלה שכן, יעמדו על רווח תשואתי נמוך מאוד ואף חשופים להפסיד סכומים גדולים בעקבות התפוצצות ‘בועת נדל”ן‘ שכן מחירי הדירות בארץ גבוהים מאוד. רכישה משותפת של קרקע העומדת לפני תהליך השבחה וקבלת היתר בנייה, מאפשרת לכם להשקיע סכום קטן, בהתאם ליכולת ולצרכים שלכם, בסיכון מחושב המנוהל בקפידה ועם תשואות גדולות והרבה שקט נפשי. ובקיצור, אפשר ליהנות מכל העולמות.  

 

 

 

 

 

 

 

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם»

לוגו פרופרטים - נדלן במידה שלך
דילוג לתוכן