כיצד לזהות הזדמנויות נדל”ן?

עו''ד חיים ברטוב
עו''ד חיים ברטוב

מנכ''ל ובעלים פרופרטים

לאורך ההיסטוריה האפשרות להשקיע בנדל”ן משכה אנשים רבים שבחרו להחזיק, לקנות ולמכור נכסי נדל”ן במטרה להשיא רווחים. בשנים האחרונות אנחנו עדים לעלייה קבועה ומשמעותית במחירי הנדל”ן בישראל. עד כה הניסיונות לבלום את עליית המחירים לא צלחו וספק אם המגמה הזו תשתנה בעתיד. לאור המצב הנוכחי בשוק, השקעה מוצלחת בנדל”ן תלויה ביכולת לזהות בזמן ובמקום המתאים הזדמנויות נדל”ן מבטיחות. זיהוי הזדמנות להשקעה בנדל”ן דורשת היכרות עם השוק, הבנת השוק והכוחות הפועלים בו ויכולת לקרוא ולמפות את התרחישים האפשריים מבחינת הנכס והסבירות להתממשותם. ולא פחות חשוב מכך, עבודת שטח איכותית ומאומצת שמאפשרת לשים את היד על העסקה המבטיחה ביותר ולהפוך אותה לשלכם.

מה הופך עסקה בנדל”ן להזדמנות ששווה להשקיע בה?

ישנן אפשרויות רבות להשקיע בנדל”ן אך ברור שלא כל עסקה בנדל”ן היא הזדמנות שאסור לפספס. אנחנו מתייחסים להשקעות בנדל”ן כהזדמנויות חד-פעמיות וכאלה שלא נרצה לוותר עליהן כאשר בשקלול היקף ההשקעה הכספית, משך ההשקעה הצפוי ורמת הסיכון המסתמנת מתקבל צפי להשאת רווחים גבוהים ביחס לממוצע בשוק. ישנם סוגים שונים של השקעות בנדל”ן והזדמנויות עשויות להתגלות בכל אחת מהאפשרויות – בין אם מדובר בדירה להשקעה, יזמות נדל”ן, קבוצת רכישה או השבחת קרקעות והפיכתם מקרקע חקלאית לקרקע מתאימה לבניה ולמגורים.

 

באילו אזורים בארץ קיימות הזדמנויות נדל”ן?

שוק הנדל”ן בישראל הינו שוק עם מחירים מאוד גבוהים ותנאי ריבית לא אטרקטיביים. יחד עם זאת אנו מבינים שאין מגמה חד משמעתית. ישנם אזורי בניה אשר בסיומה נשארים מבנים ריקים ללא ביקוש ולעומת זאת ישנם אזורים בהם הביקוש גדול על ההיצע והמבנים מאוכלסים עד אפס מקום עוד הרבה לפני סיום הבניה והפיתוח העירוני מסביב.

אנו מבינים שלמיקום הנכס ותזמון הרכישה יש השפעה גדולה על הביקוש וההיצע. באזור תל אביב למשל, המחירים כיום גבוהים מלכתחילה ולכן השקעה באזורים אלה כרוכה בסכומי כסף גדולים, התשואה יציבה אך לרוב אלה אינם המקומות שיזמנו הזדמנויות נדל”ן טובות ונגישות. מומלץ לחפש את הזדמנויות הנדל”ן באזורים שטרם מיצו את הפוטנציאל שלהם, לרוב נמצא אותם בפריפריה, במתחמים עם נגישות לכבישים ראשיים, בסמיכות למרכזי מסחר גדולים וכמובן לתחנת רכבת ואוטובוסים. אזורים לדוגמה הם באר שבע בדרום, טבריה בצפון וחדרה בשרון.

מה נרצה לבדוק כדי לזהות הזדמנות בנדל”ן?

בתור יועצים בתחום הנדל”ן חשוב לנו לראות את התמונה המלאה והנכונה ביותר ברגע נתון על מנת לזהות עסקאות בעלות פוטנציאל גבוה להצלחה. על מנת לאתר את העסקה הבאה אנחנו מאתרים ואוספים מידע מגורמים שונים:

מידע תכנוני – בירור המצב התכנוני של הקרקע ובין היתר, התוכניות המחוזיות ותוכניות בניין העיר שחלות עליה כעת, בקשות ותוכניות שהוגשו או מידע אודות צעדים תכנוניים צפויים על ידי הרשות המקומית, יזמים וגורמים מעורבים אחרים.

תוכניות השקעה ופיתוח – קיום פגישות עם גורמים במחלקת התכנון והבניה ברשות המקומית וקבלת מידע מקצועי ומהימן ביחס לתוכניות הצפויות בשטח ובסביבה.

נתונים מספריים אודות הנכס והסביבה – בחינת נתונים כספיים, נתונים משמאים ותחזיות לגבי האזור בו מצוי הנדל”ן.

איסוף מידע מהשטח – אנחנו מקפידים להגיע לשטח, לנהל פגישות ושיחות עם גורמים רלוונטיים ולמעשה להרגיש את המקום באופן בלתי אמצעי וישיר.

זיהיתם הזדמנות נדל”ן – מה הצעד הבא?

רגע לפני שאתם מסתערים על הזדמנות הנדל”ן שלכם בכל הכוח כשבידכם כל כספי החיסכון שצברתם, רצוי שתתייעצו עם מומחים בתחום לקבלת תמיכה וליווי מקצועי. ישנם דברים רבים שחשוב לקחת בחשבון ותרצו לאמת את הפרטים שבידיכם, להבין היטב את הסיכונים הכרוכים בעסקה, מהן העלויות שלה, הזמן למימוש העסקה והתשואה הצפויה נטו. גם אם טרם מצאתם השקעה פוטנציאלית, תוכלו להתייעץ עם מומחי הנדל”ן על הזדמנויות נדל”ן שעומדות כעת על הפרק, לברר יחד את היקף ההשקעה ואופן ההשקעה המתאימים ביותר עבורכם.  

     

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם»

לוגו פרופרטים - נדלן במידה שלך
דילוג לתוכן