מהי השקעה סולידית וכיצד לבחור אחת?

עו''ד חיים ברטוב
עו''ד חיים ברטוב

מנכ''ל ובעלים פרופרטים

כאשר אנו שוקלים להיכנס להשקעה רמת הסיכון היא שתקבע מהו שיעור הרווח הפוטנציאלי, לצד ההפסד הגלום בהתממשות הסיכון. אפיקי השקעה רבים מציעים רמות סיכון נמוכות יותר שנועדו בעיקר להבטיח שקרן ההשקעה לא תרד לטמיון, לצד רווח מתון ובטוח יחסית. השקעה שכזו היא השקעה סולידית. לעומתה, אפיקי השקעה מסוכנים יותר מאופיינים בתנודתיות רבה של התשואה ובהתאם, ציפייה לרווח גבוה לצד סיכוי להפסד משמעותי. לרוב, מומלץ שלפחות חלק מכספי ההשקעות מושקע באפיקי השקעה סולידיים. כדי לבחור את ההשקעה הנכונה חשוב לערוך ניהול סיכונים מחושב תוך התייחסות ליחסי המינוף בהשקעה.

מהי השקעה סולידית ולמי היא מתאימה?

נהוג לסווג את אפיקי השקעה שונים בהתאם לרמת הסיכון הגלומה בהם. השקעות סולידיות הן השקעות שנחשבות ככלל בעלות סיכון נמוך. בהתאם, הן נושאת פוטנציאל נמוך לתשואות גבוהות במיוחד אך גם סיכוי נמוך להפסדים משמעותיים. במובן זה, השקעה סולידית היא השקעה שנועדה להשיא עבורכם רווחים צנועים אך בטוחים יחסית תוך הימנעות מתנודתיות או לילות ללא שינה. השקעה סולידית מתאימה למשקיעים שהם מטבעם יותר “שונאי סיכון”. אם אתם משקיעים בתחילת הדרך או כאלה המעוניינים להשקיע כספי חיסכון בסכומים קטנים יחסית ולהבטיח הגנה על ערך הכסף, השקעה סולידית לרוב תתאים לכם במיוחד. בדרך כלל מומלץ לכל משקיע שלפחות חלק מהשקעותיו ינותבו לאפיק סולידי.

מהם יחסי ההון הנכונים במינוף?

מינוף הוא שימוש בהון עצמי התחלתי קטן יחסית על מנת לקבל הלוואה או מימון, מהבנק או מגוף מלווה אחר באמצעות נטילת משכנתה או הלוואה ייעודית. המינוף מאפשר ביצוע עסקאות בנדל”ן באמצעות סכומים קטנים יחסית ותוך הגדלת רכיב התשואה, מה שהופך את ההשקעה שלכם לרווחית יותר. לצד זאת, המינוף כרוך בסיכון בעיקר מפני שמדובר בהלוואה בסכום נכבד שאי עמידה בתנאיה עלול להוביל לסנקציות וחובות גדולים. לכן, קביעת היחס הנכון בין ההון העצמי לבין ההון הזר היא מרכיב חשוב מאוד בסיכון שאתם נוטלים במסגרת ההשקעה. על מנת להתאים את המינון הנכון של המינוף בהשקעה שלכם מומלץ להיוועץ עם אנשי מקצוע.

ניהול סיכונים – כיצד נוכל להעריך את הסיכון?

הערכת הסיכון בהשקעה מורכבת תמיד ממאפיינים אובייקטיבים וסובייקטיביים. כך למשל, הסיכון הגלום במינוף שלכם תלוי בהון העצמי הזמין לכם, ביכולת ההחזר וביחס שתבחרו בין הון עצמי להון זר. גורמים אובייקטיביים שישפיעו על הערכת הסיכון היא הרגולציה החלה על התחום שעשויה להשפיע על מגוון היבטים בהשקעה ובין היתר, רמת המינוף המקסימאלית, הליכי ההשבחה המוסדרים בקרקע, מיסים שחלים על העסקה וכמובן, תנאי השוק ותחום ההשקעה – למשל, ההבדל ברמת הסיכון בין השקעה באג”ח ממשלתי לעומת השקעה במסעדה חדשה או בסטארט אפ. כאשר אנו ניגשים להשקעה פוטנציאלית כל המרכיבים הללו צריכים להילקח בחשבון ולהיות מכומתים כך שניתן יהיה לקבל מהם שורה תחתונה קלה להבנה.

בחרו השקעה המתאימה בדיוק בשבילכם

השקעה בקרקע בסטטוס מתקדם, בניגוד להשקעה בקרקעות בתוליות, יכולה להיות דוגמה טובה להשקעה סולידית. זאת בין השאר מכיוון שהמצב התכנוני הרבה יותר מוגדר ולפעמים אף כולל כבר זכויות בניה נתונות. קרקעות בסטטוס מתקדם קשות לאיתור משום שבדרך כלל בעלי הקרקע לא ירצו למכור אותם בשלב כה מתקדם. היות ומדובר בשטחים רחבים, כוח הקנייה שלכם לבד אינו מספיק לכן מומלץ להצטרף לקבוצת משקיעים או ליזמים שכבר רכשו חלק ממתחמי הבניה במקום, מהם ניתן לרכוש חלק יחסי בתוך המתחם.

איך זה עובד אצלנו? אנחנו והמומחים שאיתנו, מאתרים קרקעות פוטנציאליות במיוחד אשר מיועדות לבניה על פי תוכנית המתאר. אנחנו רוכשים אותן יחד כקבוצה כאשר כל שותף בוחר את גודל החלק שלו, שנרשם על שמו בטאבו. אנחנו משתמשים במומחיות ובניסיון שלנו להאיץ את התהליכים מול הרשויות ובבוא העת מוכרים את הקרקע שערכה עלה משמעותית, מתחלקים ברווחים וממשיכים לעסקה הבאה.

השקעה בקרקע שנועדה להשבחה, מאפשרת לכם להשקיע בסכום על פי יכולתכם ולהשיא רווחים כתלות במאפייני הנכס, במידת הסיכון הכרוך בעסקה ובזמן ההשקעה הצפוי בעסקה. השקעה עם צוות המקצוענים של פרופרטים נתפרת בדיוק על פי מידותיכם, בהתאם לסכום ההשקעה ומידת הסיכון אותו תרצו לקחת.

    

תוכן עניינים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם»

לוגו פרופרטים - נדלן במידה שלך
דילוג לתוכן